Czasami zdarza się, że życie przynosi nam nieprzewidziane i zaskakujące sytuacje, z którymi bardzo trudno poradzić sobie na własną rękę. Podejrzewamy partnera o niewierność, pracownika o współpracę z konkurencyjną firmą bądź też głowimy się nad wyegzekwowaniem długu od drugiej osoby. W takich sytuacjach niezwykle pomocna okaże się pomoc dobrego i doświadczonego detektywa.

Prywatny detektyw zajmuje się najczęściej sprawami rozwodowymi, jednak często pomaga także w sytuacjach, w których między dwojgiem ludzi zaczynają rosnąć różnego rodzaju wątpliwości będące wynikiem braku zaufania. Wbrew pozorom takie sytuacje nie dotyczą tylko dużych miast, takich jak Warszawa, czy też majętnych osób, jak powszechnie przyjęło się myśleć. Jednakże nasuwa się podstawowe pytanie – w jaki sposób znaleźć dobrego detektywa, sprawdzić jego profesjonalizm, rzetelność oraz skuteczność?

Obecnie na rynku istnieje bardzo dużo agencji detektywistycznych, dlatego warto rozważyć kilka kwestii przed wyborem. Zaoszczędzimy w ten sposób czas (często kluczowy dla danej sprawy), pieniądze oraz nerwy. Poniżej kilka wskazówek jak odróżnić dobrego detektywa od amatora i jakie kryteria zastosować przy wyborze agencji detektywistycznej, która wykona rzetelnie powierzone zadanie.

W pierwszej kolejności sprawdźmy czy ktoś z naszego otoczenia nie korzystał już z takich usług. Nie wszyscy mówią o tym głośno, jednak wywołani do odpowiedzi okaże się, że mieli kontakt bezpośredni lub pośredni z agencjami detektywistycznymi i chętnie się podzielą wnioskami. Najczęściej mogą również polecić dobrego detektywa lub przekazać wskazówki z usług których firm nie warto korzystać – są to również bardzo cenne informacje. Oczywiście należy pamiętać, aby odpowiednio zawęzić krąg pytanych, tak by informacja nie dotarła do osoby, którą chcielibyśmy zweryfikować poprzez detektywa.

Decydując się na skorzystanie z usług agencji detektywistycznej warto zwrócić uwagę czy firma proponuje podpisanie umowy przed rozpoczęciem prac. Umowa powinna zawierać ramowe warunki współpracy np. ustaloną kwotę za prace lub stawkę za godzinę, termin wykonania zlecenia, osoby do kontaktu, forma kontaktu, sposób rozliczenia itp. Dzięki temu będzie możliwe wyegzekwowanie rezultatów prac, unikniemy także rozczarowania lub zaskoczenia w trakcie i po wykonaniu zadania. Wszelkie zmiany do ustaleń lub sytuacje nieprzewidziane (np. wyjazd niewiernego męża poza miasto) powinny być na bieżąco omawiane z klientem i tylko za jego zgodą kontynuowane.

Pamiętajmy, że dobry detektyw po zakończeniu sprawy powinien przekazać klientowi sprawozdanie zawierające niezbędne dane i dowody, które będą przedstawione przed sądem lub inną instytucją. Raport jest kluczowy dla dalszego rozwoju sprawy (np. sprawy w sądzie), dlatego powinien być obszerny i najlepiej, aby zawierał oprócz raportu pisemnego także materiał fotograficzny i filmowy. Warto przed zleceniem prac spotkać się z agencją detektywistyczną i poprosić o przedstawienie przykładowego raportu z ostatnio wykonywanej pracy.  Aby pytanie nie zaskoczyło detektywa, uprzedźmy w rozmowie telefonicznej, że taki przykładowy raport chcielibyśmy obejrzeć. W ten sposób możliwe jest ocenienie czy materiał jest w naszej ocenie wyczerpujący i wnikliwy. Spójrzmy na raport tak jakby miał dotyczyć naszej sprawy.

Decydując się na skorzystanie z usług detektywa warto zwrócić także uwagę na posiadanie przez niego licencji, którą wydaje Komendant Wojewódzki Policji oraz jego doświadczenie. Zazwyczaj bardzo dobrze w roli detektywów radzą sobie byli pracownicy służb mundurowych, gdyż w trakcie kilkunastoletniej ścieżki zawodowej zebrali specjalistyczną wiedzę oraz korzystają z najnowszych metod i sprzętu pozwalających na skuteczne zbieranie dowodów. O doświadczenie w branży można również zapytać na spotkaniu poprzedzającym zlecenie zadania. Zwiększamy w ten sposób szansę, że nasz wybór będzie prawidłowy.  Pamiętajmy, że od efektów pracy detektywa zależy rozwój naszej sprawy i często komfort życia.

Leave a reply